Z květnového programu pražského zastupitelstva radní Petr Hlaváček stáhl tisk k změně územního plánu, která by umožnila další výstavbu bytových domů v Sedlci. Všichni podporujeme bytovou výstavbu, ale nikoliv výstavbu bez naplnění pilířů udržitelného rozvoje. Zde konkrétně bez vyřešení složité dopravní situace a současného zajištění dopravní infrastruktury a především tramvajové trati a odpovídající veřejné vybavenosti. Vítám tedy spolu s občany Sedlce tento krok a doufám, že se změna územního plánu nevrátí na zastupitelstvo hl. m. Prahy, dokud nebude k dispozici souhlasné stanovisko EIA (posouzení vlivu záměru na životní prostředí) přímo k výstavbě tramvajové trati z Podbaby do Sedlce, případně dále na Suchdol. Na jednáních zastupitelstva Prahy 6 i Magistrátu hlavního města Prahy opakovaně upozorňuji, že výstavbu je třeba časově a věcně sladit s rozšířením dopravní o tramvajové trati a veřejné vybavenosti a vyřešit již dnes zřejmé dopravní problémy. Jen tak může být Sedlec v Praze 6 udržitelným místem k životu pro stávající i nové obyvatele. Už v roce 2020 na setkání s občany přislíbili tehdejší místostarosta Prahy 6 @Jakub Stárek a radní magistrátu Petr Hlaváček vytvoření komplexní dopravní studie pro celou spádovou oblast Sedlce.  Tato studie však dodnes nevznikla. Místo ní byla zpracována pouze dopravní analýza pro projekt tzv. Nového Sedlce – tedy jen pro část plánované bytové výstavby. Spolu s občany jsme na zastupitelstvu Prahy 6 mnohokrát žádali vytvoření komplexní dopravní studie, která by zohlednila kapacity dopravy na Suchdol – tedy zejména ulicí Kamýckou a Jugoslávských partyzánů a opačným směrem. Přesto zastupitelstvo hlavního města loni vydalo v rámci opatření obecné povahy první změnu územního plánu, umožňující demolici bývalého mrazírenského areálu a výstavbu prvních 500 bytů. Dopravní situace se přitom v oblasti dále zhoršuje – zácpy jsou každodenní a dopravní špička se rozprostírá do mnoha hodin. Proto jsem i na komisi územního rozvoje rady Prahy 6 apelovala, aby do podmínek změny územního plánu byla jednoznačně zakotvena výstavba tramvajové trati a základní občanské vybavenosti. Není možné schvalovat další výstavbu bez toho, aniž bychom řešili dopravní obslužnost a kvalitu života v území. Nechci spekulovat, co konkrétně vedlo starostu Prahy 6 Jakuba Stárka a radního magistrátu Petra Hlaváčka ke změně postoje a stažení zmíněného tisku. Možná je ovlivnila také blížící se kampaň před parlamentními volbami. Každopádně věřím, že důležitou roli sehrál i veřejný tlak občanů a můj zastupitelský mandát, díky kterému mohu požadavky místních obyvatel důsledně prosazovat. Děkuji všem, kdo se v této věci angažují. Naším cílem musí zůstat rozumně plánovaná výstavba realizovaná v rámci pravidel udržitelného rozvoje v Sedlci, tedy rozvoje hospodářského, sociálního i životního prostředí pro generaci současnou i budoucí.